piątek, 11 października 2019

Ankieta do uczniów SP24

Na przełomie września i października 2019 roku uczniowie klas 5a i 6a wzięli udział w ankiecie online mającej na celu zbadanie zakresu i stopnia wykorzystania technologii informatycznych (TIK) w Szkole Podstawowej nr 24 w Białymstoku.
Badanie wykazało, iż zadaniem uczniów zdecydowana większość nauczycieli (89,6%) wykorzystuje na zajęciach środki technologii informatycznych, aczkolwiek robią to rzadko, co stwierdziło 85,4% badanych. Uczniowie stwierdzili, iż z technologii informatycznych powinno się korzystać w czasie zajęć szkolnych częściej – 51% wybrało odpowiedź „bardzo często”, a 39,6% odpowiedź „często”.
Z  narzędzi komunikacyjno – informacyjnych najczęściej wykorzystywanych przez nauczycieli na zajęciach uczniowie wskazali prezentacje multimedialne, jako najczęściej używane (75%), projekcje filmów (27%), strony internetowe (21%). W znacznie mniejszym stopniu wykorzystywane są zdaniem uczniów gry edukacyjne (10%).
Badani stwierdzili, że bardzo często (75%) i całkiem często (16,7%) nauczyciele korzystają  na zajęciach z TIK wspólnie z uczniami, a 8,3% uczniów stwierdziło, że taka aktywność w ogóle się nie odbywa. 58,3% uczniów stwierdziło, iż nauczyciele zachęcają uczniów do wykorzystania nowych technologii w nauce, 12,5% badanych nie jest zachęcana, a 29% badanych wybrała odpowiedź „nie wiem”. Uczniowie jednoznacznie wskazali, iż zajęcia z wykorzystaniem środków multimedialnych byłyby dla nich atrakcyjne (83%), a 15% nie ma zdania na ten temat. Uczniowie pozytywnie odnieśli się również do pomysłu wprowadzenia elementów języka angielskiego na takich przedmiotach, jak biologia, matematyka, język polski. 77% uczniów uznało, iż takie rozwiązanie poszerzyłoby ich znajomość tego języka, 17% nie ma zadania w tej sprawie, a tylko 6% wątpi w zasadność takiego rozwiązania.
Wnioski:
Uczniowie SP24 wskazują na motywujący aspekt środków technologii informatycznych w procesie edukacyjnym i chcieliby, aby były one częściej wykorzystywane przez nauczycieli w czasie zajęć szkolnych. Używanie narzędzi TIK zachęciłoby ich do nauki, co pozytywnie wpłynęłoby na uzyskiwane przez nich wyniki w nauce oraz znacznie uatrakcyjniłoby ofertę edukacyjną szkoły.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.