W marcu 2022 roku uczniowie klas 7a, 8a oraz 8c wzięli udział w ankiecie online dotyczącej zastosowania metody CLIL na zajęciach w Szkole Podstawowej nr 24 w Białymstoku.
Badani w większości stwierdzili (85,7%), że wzbogacenie przedmiotów obowiązkowych o elementy języka angielskiego przyczyniło się do lepszego poznawania tego języka. Tylko 14,3% uczniów doszło do wniosku, że nie poznało lepiej języka angielskiego.
Uczniowie (60%) dostrzegli, że ćwiczenie umiejętności posługiwania się językiem angielskim na innych przedmiotach – języku polskim, matematyce, biologii, wychowaniu fizycznym, godzinie wychowawczej – może mieć wpływ na wyższe wyniki sprawdzianu ósmoklasisty. 34,3% badanych doszło do wniosku, że ciężko jest to stwierdzić, zaś 5,7% że nie ma takiego wpływu.
Wszyscy uczniowie (100%) stwierdzili, że znajomość języka angielskiego przyda im się w przyszłości. Zdaniem 51,4% badanych zajęcia były zdecydowanie ciekawsze i bardziej interesujące dzięki elementom języka angielskiego, 31,4% wskazało odpowiedź „raczej tak”, 17,1% „raczej nie”. Połowa uczniów (51,4%) zdecydowanie poszerzyła znajomość języka angielskiego dzięki wprowadzeniu elementów tego języka na takich przedmiotach jak: język polski, biologia, matematyka, wychowanie fizyczne, godzina wychowawcza, 31,4% ankietowanych stwierdziło, że raczej tak, 8,6% wskazało odpowiedź „raczej nie” oraz „ zdecydowanie nie”.
Wnioski:
Z przeprowadzonej ankiety wyraźnie wynika, ze prowadzenie zajęć zintegrowanych z języka polskiego, matematyki, biologii, wychowania fizycznego (CLIL) wpłynęło pozytywnie na jakość nabywania kompetencji językowych przez uczniów i cała innowacja jest oceniana przez nich pozytywnie.
ankieta online
https://docs.google.com/forms/d/1A37yomWpnnzlczIKhegG2YcC3QyKprqeq35AcQw0uDo/edit
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.