W drugim półroczu roku szkolnego 2019/2020 w klasach
szóstych realizowano innowację „Short poetry forms – krótkie formy poetyckie”.
Zajęcia odbywały się we czwartki w ramach dodatkowych zajęć pozalekcyjnych,
natomiast od marca na platformie Classroom oraz Meet.
Innowacja polegała na
zainteresowaniu uczniów pisaniem krótkich form poetyckich (haiku – poezja
japońska) w języku polskim, a następnie tłumaczeniem utworów na język
angielski. Innowacja doskonale korespondowała z zajęciami „C like Clil”,
realizowanymi w klasie 6 A, równocześnie na języku polskim, matematyce oraz
biologii i polegającymi na jednoczesnym nauczaniu przedmiotu i języka
angielskiego.
Nowatorstwo zaproponowanej i realizowanej innowacji polegało na zainteresowaniu uczniów poezją japońską haiku, kształtowaniu umiejętności
posługiwania się językiem angielskim oraz rozwijaniu wrażliwości twórczej.
Przykładowe
haiku:
wiosenny wieczór
huśtawki w sadzie
porusza wiatr
spring evening
swings in the orchard
move with the wind
jesienny wieczór
zapach róży
w filiżance herbaty
autumn evening
intense aroma of rose
in a cup of tea
haiku i tłumaczenie: Aleksandra Martysz
ciepły wiatr
ruszają się kwiaty konwalii
przebudzenie
warm wind
lilly of the valley moves
awakening
haiku i tłumaczenie: Hanna Matys
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.