poniedziałek, 22 czerwca 2020

W drugim półroczu roku szkolnego 2019/2020 w klasach szóstych realizowano innowację „Short poetry forms – krótkie formy poetyckie”. Zajęcia odbywały się we czwartki w ramach dodatkowych zajęć pozalekcyjnych, natomiast od marca na platformie Classroom oraz Meet.
Innowacja polegała na zainteresowaniu uczniów pisaniem krótkich form poetyckich (haiku – poezja japońska) w języku polskim, a następnie tłumaczeniem utworów na język angielski. Innowacja doskonale korespondowała z zajęciami „C like Clil”, realizowanymi w klasie 6 A, równocześnie na języku polskim, matematyce oraz biologii i polegającymi na jednoczesnym nauczaniu przedmiotu i języka angielskiego.

Nowatorstwo zaproponowanej i realizowanej innowacji polegało na zainteresowaniu uczniów poezją japońską haiku, kształtowaniu umiejętności posługiwania się językiem angielskim oraz rozwijaniu wrażliwości twórczej.

Przykładowe haiku:

wiosenny wieczór
huśtawki w sadzie
porusza wiatr

spring evening
swings in the orchard
move with the wind
 ---
jesienny wieczór
zapach róży
w filiżance herbaty

autumn evening
intense aroma of rose
in a cup of tea

haiku i tłumaczenie: Aleksandra Martysz


ciepły wiatr
ruszają się kwiaty konwalii
przebudzenie

warm wind
lilly of the valley moves
awakening

haiku i tłumaczenie: Hanna Matys

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.