Smart School&Creative Teachers
W ramach programu Erasmus+ (Mobilność kadry edukacji szkolnej akcja KA1) we wrześniu 2019r. w Szkole
Podstawowej nr 24 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Białymstoku rozpoczął się
projekt Smart
School&Creative Teachers. Nauczyciele odbyli
mobilności i zdobywali wiedzę w różnych zakątkach Europy. W ramach projektu
pracownicy szkoły ukończyli kursy: metodyczne, specjalistyczne, językowe.
Kursy metodyczne:
Nauczyciel przyrody i biologii Mariusz Ogryzko ukończył w Dublinie w
dniach 07.10. – 12.10.2019r. Intensive English Course
and CLIL for Teachers. Nauczyciel podniósł umiejętności komunikacyjne w języku
angielskim, zrozumiał kluczowe zasady metody CLIL (Content and Language
Integrated Learning) w odniesieniu do procesu edukacji, poznał sposoby
przygotowania się do zajęć w oparciu o metodę CLIL - wyszukiwanie niezbędnych
zasobów i materiałów, przygotowanie do integracji treści programowych z językowymi, a także wdrożenie CLIL do drugiego
etapu kształcenia.
Nauczycielka
języka polskiego i historii Ewa Underlich
szkoliła się we Florencji w dniach 28.10.-02.11.19. Kurs Web Solutions for the Classroom wzbogacił
jej wiedzę na temat korzystania z narzędzi TIK m. in. platformy
edukacyjnej Edmodo, YouTube, narzędzi
edukacyjnych Google, quizów online. Zdobyte wiadomości teoretyczne kończyły ćwiczenia ze słodką nagrodą dla
najlepszych.
Nauczycielka języka
angielskiego Iwona Gawryluk podnosiła swoje kwalifikacje w listopadzie
2019r. na Malcie. Kurs All
Aboard the Primary Classroom. Methodology for Primary Teachers dostarczył
je wiedzy na temat metody pracy z dziećmi w młodszym wieku szkolnym (metoda
CLIL oraz atrakcyjne metody wprowadzania takich umiejętności jak: słuchanie,
pisanie, mówienie i czytanie). Nauczycielka poznała również tajniki pracy z
dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Kursy specjalistyczne:
Pedagog szkolny Monika Świerzbińska w październiku 2019r. wzięła udział w
kursie
Mindfulness & Meditation:
Outdoor and Relaxing Education, który odbył się w
Alicante w Hiszpanii. Kurs koncentrował
się na pracy w trzech głównych obszarach działania: samoświadomości i
zarządzania emocjami, empatii i wartości w relacjach szkolnych oraz motywacji
osiągnięć. Kurs wzbogacił wiedzę i umiejętności
nauczyciela w zakresie stosowania aktywnych metod relaksacji, jak również
technik medytacji w celu wsparcia procesu nauczania uczniów o specjalnych
potrzebach edukacyjnych.
Nauczycielka języka angielskiego Katarzyna Żukowska – Suchocka miała okazję zgłębić swoją wiedzę odnośnie takich
dysfunkcji, jak: dysleksja,
dyskalkulia, zaburzenia ze spektrum autyzmu, ADHD. Takie i inne trudności, z
którymi borykają się coraz częściej młodzi ludzie były tematem szkolenia Successful Strategies for Students with Special Educational Needs in the
Classroom, które miało miejsce we Florencji w
dniach 28.10.-02.11.19. Wiele
cennych wskazówek i rozwiązań do pracy z uczniami o specjalnych potrzebach
edukacyjnych nauczycielka uzyskała zarówno od doświadczonej w tym temacie
trenerki, jak i innych uczestników szkolenia.
Kurs językowy:
Nauczycielka
matematyki Elżbieta Łojewska oraz wychowawca świetlicy Beata Oniśko zdobywały
umiejętności komunikowania się w języku angielskim na Malcie na kursie General English Course at A1 level.
Kurs
obejmował cztery umiejętności: czytania, pisania, słuchania i mówienia. Nauczycielki
nauczyły się prowadzić proste rozmowy i
zdobyły wiedzę na temat podstawowych angielskich struktur.
Kursy prowadzone były przez
charyzmatycznych trenerów, którzy
oczarowali uczestników swoim profesjonalizmem, serdecznością i ogromem wiedzy
na tematy związane z metodyką i kulturą. Każdy dzień w szkole obfitował w nowe
doświadczenia i dostarczał porcji gotowych do wykorzystania na lekcji pomysłów.
Udany pod każdym względem wyjazd Erasmus+ to pigułka
pozytywnego myślenia, energii i nowych pomysłów na długi czas. Umiejętności zdobyte na kursach wykorzystujemy, realizując
innowację „C jak CLIL”. Poznane narzędzia technologii
informacyjnej pozwalają nam uczyć szybciej i efektywniej. W szkole
prowadzone są zajęcia z „Uważność i relaksacja – moja super
moc”, które pomagają uczniom odstresować się i mają pozytywny wpływ na
motywację do nauki i relacje w klasie.
To
spojrzenie z innej, radośniejszej perspektywy na zawód nauczyciela i własny
rozwój, a nawiązanie wielu znajomości z nauczycielami innych krajów i spędzanie
z nimi czasu po zajęciach otworzyło nową drogę współpracy między europejskimi
szkołami. Wyjazd godny polecenia i obietnica niezwykłych, niezapomnianych
wrażeń.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.