piątek, 17 stycznia 2020

"Wieści Oświatowe"

Artykuł  na temat programu Erasmus Plus oraz doświadczeń zdobytych podczas kursów językowych i metodycznych został wysłany do  branżowej gazety „Wieści Oświatowe”.



Smart School&Creative Teachers
W ramach programu Erasmus+ (Mobilność kadry edukacji szkolnej akcja KA1) we wrześniu 2019r. w Szkole Podstawowej nr 24 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Białymstoku rozpoczął się projekt Smart School&Creative Teachers. Nauczyciele odbyli mobilności i zdobywali wiedzę w różnych zakątkach Europy. W ramach projektu pracownicy szkoły ukończyli kursy: metodyczne, specjalistyczne, językowe.

Kursy metodyczne:
Nauczyciel przyrody i biologii Mariusz Ogryzko ukończył w Dublinie  w dniach 07.10. – 12.10.2019r. Intensive English Course and CLIL for Teachers. Nauczyciel podniósł  umiejętności komunikacyjne w języku angielskim, zrozumiał kluczowe zasady metody CLIL (Content and Language Integrated Learning) w odniesieniu do procesu edukacji, poznał sposoby przygotowania się do zajęć w oparciu o metodę CLIL - wyszukiwanie niezbędnych zasobów i materiałów, przygotowanie do integracji treści programowych  z językowymi, a także wdrożenie CLIL do drugiego etapu kształcenia.
Nauczycielka języka polskiego i historii Ewa Underlich  szkoliła się we Florencji w dniach 28.10.-02.11.19. Kurs Web Solutions for the Classroom wzbogacił jej wiedzę na temat korzystania z narzędzi TIK m. in. platformy edukacyjnej  Edmodo, YouTube, narzędzi edukacyjnych Google, quizów online. Zdobyte wiadomości teoretyczne  kończyły ćwiczenia ze słodką nagrodą dla najlepszych.

Nauczycielka języka angielskiego Iwona Gawryluk podnosiła swoje kwalifikacje w listopadzie 2019r.  na Malcie. Kurs  All Aboard the Primary Classroom. Methodology for Primary Teachers dostarczył je wiedzy na temat metody pracy z dziećmi w młodszym wieku szkolnym (metoda CLIL oraz atrakcyjne metody wprowadzania takich umiejętności jak: słuchanie, pisanie, mówienie i czytanie). Nauczycielka poznała również tajniki pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. 
Kursy specjalistyczne:
Pedagog szkolny Monika Świerzbińska w październiku 2019r. wzięła udział w kursie
Mindfulness & Meditation: Outdoor and Relaxing Education, który odbył się w Alicante w Hiszpanii. Kurs koncentrował  się na pracy w trzech głównych obszarach działania: samoświadomości i zarządzania emocjami, empatii i wartości w relacjach szkolnych oraz motywacji osiągnięć. Kurs wzbogacił  wiedzę i umiejętności nauczyciela w zakresie stosowania aktywnych metod relaksacji, jak również technik medytacji w celu wsparcia procesu nauczania uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Nauczycielka języka angielskiego Katarzyna Żukowska – Suchocka miała okazję zgłębić swoją wiedzę odnośnie takich dysfunkcji, jak: dysleksja, dyskalkulia, zaburzenia ze spektrum autyzmu, ADHD. Takie i inne trudności, z którymi borykają się coraz częściej młodzi ludzie były tematem  szkolenia Successful Strategies for Students with Special Educational Needs in the Classroom, które miało miejsce we Florencji w dniach 28.10.-02.11.19.  Wiele cennych wskazówek i rozwiązań do pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych nauczycielka uzyskała zarówno od doświadczonej  w tym temacie trenerki, jak i innych uczestników szkolenia.
Kurs językowy:
Nauczycielka matematyki Elżbieta Łojewska oraz wychowawca świetlicy Beata Oniśko zdobywały umiejętności komunikowania się w języku angielskim na Malcie na kursie General English Course at A1 level. Kurs obejmował cztery umiejętności: czytania, pisania, słuchania i mówienia. Nauczycielki nauczyły się  prowadzić proste rozmowy i zdobyły wiedzę na temat podstawowych angielskich struktur.
Kursy prowadzone były przez charyzmatycznych trenerów, którzy oczarowali uczestników swoim profesjonalizmem, serdecznością i ogromem wiedzy na tematy związane z metodyką i kulturą. Każdy dzień w szkole obfitował w nowe doświadczenia i dostarczał porcji gotowych do wykorzystania na lekcji pomysłów.
Udany pod każdym względem wyjazd Erasmus+ to pigułka pozytywnego myślenia, energii i nowych  pomysłów na długi czas. Umiejętności  zdobyte na kursach wykorzystujemy, realizując innowację „C jak CLIL”. Poznane narzędzia technologii informacyjnej pozwalają nam uczyć szybciej i efektywniej. W szkole prowadzone są zajęcia z „Uważność i relaksacja – moja super moc”, które pomagają uczniom odstresować się i mają pozytywny wpływ na motywację do nauki i relacje w klasie.
To spojrzenie z innej, radośniejszej perspektywy na zawód nauczyciela i własny rozwój, a nawiązanie wielu znajomości z nauczycielami innych krajów i spędzanie z nimi czasu po zajęciach otworzyło nową drogę współpracy między europejskimi szkołami. Wyjazd godny polecenia i obietnica niezwykłych, niezapomnianych wrażeń.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.