REGULAMIN REKRUTACJI I UDZIAŁU W PROJEKCIE
„Smart school & creative teachers”
realizowanego przez Szkołę Podstawową
nr 24 im. 2 Korpusu Polskich Sił Zbrojnych na Zachodzie w Białymstoku w
ramach akcji
MOBILNOŚĆ KADRY
EDUKACJIJ SZKOLNEJ PROGRAMU ERASMUS+
§1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
Regulamin określa zasady rekrutacji uczestników do projektu.
Regulamin oraz dokumenty związane z realizacją projektu dostępne są u:
§ Dyrekcji Szkoły Podstawowej
nr 24 im. 2 Korpusu Polskich Sił
Zbrojnych na Zachodzie
w Białymstoku
§ koordynatora projektu pani Iwony
Gawryluk.
§2
INFORMACJE O PROJEKCIE
1. Projekt Erasmus+ o numerze 2019-1-PL01-KA101-062190 i tytule Smart school & creative teachers realizowany jest w Szkole Podstawowej nr 24 im. 2 Korpusu Polskich Sił Zbrojnych na Zachodzie w Białymstoku w okresie od 01. 09. 2019 do 31. 08. 2021 r.
3. Projekt przewiduje wyjazd ośmiu nauczycieli na kursy metodyczne, specjalistyczne, językowe oraz na job shadowing. Pięciu nauczycieli będzie uczestniczyć w dwóch kursach metodycznych lub specjalistycznych. Dwoje nauczycieli uczestniczyć będzie w kursie językowym . Jeden nauczyciel w jednym kursie specjalistycznym. Wszyscy uczestnicy projektu wezmą udział w job shadowing.
4. Czas pobytu nauczycieli za granicą wynosi od 7 do 14 dni. Wyjazdy na kursy językowe poprzedzone będą przygotowaniem językowo-kulturowym.
5. Językiem projektu jest język polski, natomiast językiem komunikacji język polski oraz język angielski.
6. Projekt skierowany jest do nauczycieli Szkoły Podstawowej nr 24 im. 2 Korpusu Polskich Sił Zbrojnych na Zachodzie w Białymstoku, chętnych do rozwijania swoich kompetencji językowych, umiejętności w zakresie TIK, zainteresowanych doskonaleniem warsztatu metodycznego, a także gotowych do podejmowania działań nowatorskich.
7. Udział w projekcie jest bezpłatny.
§3
CELE PROJEKTU
1.
Podniesienie poziomu znajomości języka angielskiego wśród kadry nauczycielskiej.
2. Pozyskanie nowych
narzędzi i metod nauczania oraz nabycie nowych umiejętności w zakresie
korzystania z nowoczesnych technologii TIK.
3. Zdobycie nowych
kontaktów międzynarodowych i poszerzenie umiejętności w zarządzaniu.
4. Pogłębienia umiejętności zarządzania i
realizacji projektów międzynarodowych
5. Promowanie wśród
młodzieży uczenia się języków obcych.
6. Pozyskania nowych, efektywnych metod
nauczania i uczenia się (ze szczególnym uwzględnieniem uczniów ze specjalnymi
potrzebami edukacyjnymi).
§4
ZASADY REKRUTACJI
1.
W projekcie może wziąć udział ośmiu nauczycieli Szkoły Podstawowej nr 24 w
Białymstoku.
2.
Rekrutacja do projektu trwa od 26.11.2018 do 17.12.2018r.
3.
Informacja o prowadzonej rekrutacji oraz regulamin uczestnictwa
zostanie umieszczone na tablicy ogłoszeń w pokoju nauczycielskim oraz w
zakładce programu Erasmus+ na szkolnej stronie internetowej.
4.
Nauczyciele zainteresowani udziałem w projekcie w ciągu 30 dni
przedłożą do koordynatora projektu wypełnioną ankietę rekrutacyjną wraz z
uzasadnieniem .
5.
Ostateczny termin złożenia ankiety upływa z dniem 17.12.2019r.
6.
Wszyscy kandydaci wyszukają kursy, które odpowiadają realnym potrzebom
szkoły oraz osobistym potrzebom kandydata.
7.
Każdy z kandydatów przedstawi swoją kandydaturę na Radzie Pedagogicznej
i uzasadni ją.
8.
Rada Pedagogiczna wybierze ośmiu nauczycieli spośród wszystkich
zgłoszonych kandydatów, których motywacje najlepiej odpowiadały celom
strategicznym rozwoju szkoły.
9.
Kryteria brane pod uwagę przy rekrutacji nauczycieli do udziału w
projekcie:
·
Zaangażowanie w życie szkoły.
·
Dotychczasowe zaangażowanie w
opracowanie projektu oraz w działania z nim związane.
·
Predyspozycje nauczyciela.
·
Motywacja nauczyciela do udziału w projekcie: Ze
względu na dużą liczbę nowych umiejętności, jakie uczestnik projektu musi
opanować w trakcie jego realizacji, ważne jest nastawienie nauczyciela oraz
jego otwartości i gotowość do podejmowania nowych działań i nabywania nowych
umiejętności.
·
Dyspozycyjność.
10. Zadeklarowanie
uczestniczenia w projekcie zobowiązuje nauczyciela do aktywnego podejmowania
działań projektowych przez cały okres jego realizacji.
11. Do
mobilności może być zakwalifikowanych dwóch i więcej nauczycieli tych
samych przedmiotów.
12. Nauczyciele
przystępujący do projektu składają pisemną deklarację uczestnictwa w projekcie
i wyrażają zgodę na przetwarzanie danych osobowych w związku z działaniami
projektowymi.
13. Do
mobilności zakwalifikowanych zostanie ośmiu nauczycieli.
14. Z
uczestników rekrutacji, którzy nie zostali zakwalifikowani do projektu zostanie
utworzona lista rezerwowa.
15. W
przypadku zaistnienia sytuacji uniemożliwiającej odbycie mobilności danego uczestnika
w zaplanowanym przez niego terminie w mobilności weźmie udział nauczyciel
z listy rezerwowej.
Lista uczestników projektu zakwalifikowanych na
poszczególne wyjazdy zostanie podana do publicznej wiadomości do 08.01.2019r.
§4
OBOWIĄZKI UCZESTNIKÓW PROJEKTU
1.
Uczestnik zobowiązuje się do:
a)
Przestrzegania regulaminu uczestnictwa w Projekcie;
b)
Regularnego uczestniczenia we wszystkich spotkaniach organizowanych
przez koordynatora w celu omówienia postępów realizacji projektu;
c)
Terminowego i rzetelnego wykonywania przydzielonych w projekcie zadań;
d)
Tworzenia i opracowywania materiałów niezbędnych do realizacji
poszczególnych działań przewidzianych w projekcie;
e)
Promowania projektu wśród społeczności szkolnej i lokalnej oraz na
skalę międzynarodową;
f)
Doskonalenia znajomości języka angielskiego, warsztatu metodycznego oraz
umiejętności TIK;
§5
ZASADY REZYGNACJI Z UDZIAŁU W
PROJEKCIE
1.
Nauczyciel ma prawo do rezygnacji z udziału w projekcie po złożeniu
pisemnego oświadczenia o rezygnacji potwierdzonego własnoręcznym podpisem.
2.
W przypadku zakwalifikowania się nauczyciela na wyjazd i jego rezygnacji
z tego wyjazdu, w wyjeździe uczestniczyć będzie nauczyciel z listy rezerwowej,
którego kwalifikacje oraz stopnień znajomości języka angielskiego są zbliżone
do kwalifikacji i poziomu językowego uczestnika składającego rezygnację.
3.
Jeżeli przed podjęciem decyzji o rezygnacji zostały dokonane płatności
na nazwisko pierwotnie wybranego uczestnika, uczestnik rezygnujący z wyjazdu
jest zobowiązany ponieść wszelkie koszty finansowe powstałe na skutek zmiany
nazwiska na bilecie lotniczym czy odwołania rezerwacji.
§6
INFORMACJA O WYNIKACH REKRUTACJI
Z posiedzenia zostanie sporządzony protokół zawierający datę posiedzenia, imiona i nazwiska oraz podpisy członków komisji, jak również listę nauczycieli zakwalifikowanych do wyjazdu. Lista zakwalifikowanych uczestników zostanie wywieszona na tablicy ogłoszeń w pokoju nauczycielskim oraz opublikowana na szkolnej stronie internetowej w zakładce „Erasmus+” nie później niż 16.01.2019r.
§7
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Koordynator zastrzega sobie prawo zmiany postanowień niniejszego regulaminu.
2. W przypadkach spornych, nieuregulowanych postanowieniami niniejszego regulaminu, a dotyczących udziału w projekcie, decyzję podejmie komisja złożona z przedstawiciela dyrekcji szkoły, koordynatora i co najmniej jednego nauczyciela znającego założenia projektu.
3. Treść regulaminu jest dostępna u koordynatora Projektu oraz na stronie internetowej szkoły w zakładce Erasmus+.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.